Terms of service

Annan Suklaatehtaan toimitus- ja käyttöehdot

Päivitetty 29.6.2020

 

1. Yleistä

Tervetuloa Annan Suklaatehtaan -verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat Annan Suklaatehtaan -verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehdot (jäljempänä ”Ehdot”), joita sovelletaan Annan Suklaatehtaan Verkkokaupan asioinnissa.

 

2. Verkkokaupassa asiointi

Verkkokaupassa voi tehdä ostoksia ilman rekisteröitymistä tai rekisteröityneenä. Alle 18-vuotias voi tehdä ostoksia vain vanhempansa tai muun laillisen huoltajansa etukäteissuostumuksella.

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta.

Asiakkaalla on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilausvahvistus/kuitti toimitetaan Asiakkaalle vain sähköpostitse, ja Asiakas näkee tilauksensa myös asiakastilinsä kautta. Rekisteröidyttyään asiakas saa käyttöönsä henkilökohtaiset käyttäjätunnukset. Asiakas vastaa tunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Mikäli Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai joutuneet sivullisen haltuun taikka hänen tunnuksiaan käytetään väärin, Asiakas on velvollinen ilmoittamaan asiasta välittömästi Annan Suklaatehtaalle. Annan Suklaatehtaalla on oikeus oma-aloitteisesti jäädyttää Asiakkaan tunnukset, mikäli Annan Suklaatehdas epäilee, että tunnuksia väärinkäytetään.

 

3. Henkilötietojen käsittely

Käsittelemme henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla toimien henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Asiakkaan tietoja käsitellään tietosuojaselosteessa kuvatuin tavoin.

 

4. Tuotteiden ja palveluiden tilaaminen

Tuotteiden ja palveluiden (jäljempänä yhdessä ”Tuotteet”) tilaaminen tapahtuu siten, että Asiakas valitsee haluamansa Tuotteet ostoskoriin, minkä jälkeen Asiakas vie tilauksen loppuun Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä tilauksen maksamiseen saakka. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

 

5. Toimitusalueet

Annan Suklaatehtaan tuotteet toimitetaan Suomessa oleviin osoitteisiin Postin tai muun kuljetusyhtiön välityksellä. Tuotteet voi myös noutaa Annan Suklaatehtaan puodista Helsingin Punavuoresta, kun tilauksen noutomahdollisuudesta on ilmoitettu sähköpostilla. Toimitamme myös ulkomaille - ota yhtyttä, niin kerromme lisää.

 

6. Hinnat

Tilauksen kokonaishinta koostuu Tuotteiden hinnoista ja toimitusmaksusta.

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa/kuitissa.

Tilatessaan Asiakas valitsee tilattavan Tuotteen ja määrittää Tuotteen määrän. Valmistamme kaikki tuotteet käsin ja suklaarasioiden tai muiden tuotteiden tarkka sisältö määräytyy kauden raaka-aineiden ja valikoiman mukaan. Huomioimme mahdolliset erikoisruokavaliot. Ota yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää allergeeneista tai tuotteidemme sisällöstä.

Annan Suklaatehdas pidättää oikeuden muuttaa Tuotteiden hintoja. Annan Suklaatehdas pyrkii siihen, että Verkkokaupassa esitetyt hinnat olisivat aina oikeat ja ajantasaiset, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli Verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muutoin sillä tavoin selvä, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellinen hinta ei sido Annan Suklaatehdasta.

 

7. Tuotteiden saatavuus

Valmistamme kaikki tuotteet tilauksesta ja varastomme valikoima on hyvin rajallinen. Aloitamme tuotteiden valmistuksen, kun Asiakas on tehnyt tilauksen.

Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia Tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Vakiovalikoimaankin kuuluvat Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi. Annan Suklaatehdas pyrkii pitämään Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot saatavilla olevista tuotteista.

Mikäli tilattu Tuote, joka on Verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että Tuotetta ei saada toimitettua, varaa Annan Suklaatehdas oikeuden toimittaa Asiakkaalle korvaava Tuote, joka on vastaava.

 

8. Tilausvahvistus/kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat. Mikäli Asiakas on rekisteröitynyt Verkkokaupan Asiakkaaksi, voi Asiakas tarkistaa tilauksen sisällön sekä tilaushistoriansa myös kirjautumalla asiakastililleen. Annan Suklaatehtaalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta perustellusta syystä.

 

9. Toimitusmaksu

Sovellettava toimitusmaksu näytetään Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin asiakas vahvistaa tilauksen.

 

10. Maksaminen

Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle tarjolla olevista vaihtoehdoista. Tuotteet ja niiden toimituskulut ja mahdolliset palvelumaksut maksetaan tilauksen yhteydessä Verkkokaupassa ilmoitetuilla maksutavoilla.

Vahvistaessaan tilauksen Asiakas sitoutuu maksamaan tilaamansa Tuotteet valitsemallaan maksutavalla. Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Checkout Finland Oy Y-tunnus 2196606-6, joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Checkout verkkopalvelun kautta ja tiliotteella maksun saajana näkyy Checkout Finland Oy. Checkout välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Veloitus suoritetaan tilaushetkellä.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Kortilla maksettaessa verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet asiakkaalle. Visa, Visa Electron ja MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Checkout Finland Oy toimii myyjänä ja maksun saajana, ja vastaa täten korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. 

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-suojatulla maksulomakkeella. Annan Suklaatehtaalla ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Korttimaksamisessa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Maksukaistan kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, American Express sekä MobilePay.

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

 

11. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa Tuotteet ja että Tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee välittömästi ja viimeistään 7 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä Annan Suklaatehtaalle (puh: 040 162 9326, sähköposti: annakshea@gmail.com).

Toimituksessa tai Tuotteissa todetuissa kuluttajansuojalain tarkoittamissa viivästys- tai virhetilanteissa sovelletaan kuluttajansuojalain 5 luvun säännöksiä viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

Tuotteet valmistetaan kauden parhaista raaka-aineista käsin ja takaamme jokaisen tuotteen korkean laadun. Jokainen tuotteemme on erilainen ja verkkokaupan tuotesivuilla olevat tuotekuvat eivät välttämättä vastaa lopullista tuotetta makujen tai ulkonäön osalta.

Mikäli verkkokaupassa suoritettu maksu palautetaan asiakkaalle reklamaation tai mahdollisen asiakaspalautuksen johdosta sovelletaan palautukseen seuraavia ehtoja:
- Palautuksesta ei veloiteta lisäkustannuksia asiakkaalta
- Palautus suoritetaan samalla maksutavalla kuin alkuperäinenkin maksusuoritus. Näin esimerkiksi, jos alkuperäinen tilaus on maksettu luottokortilla - myös palautus suoritetaan samalle luottokortille, eikä tilisiirtona.

 

12. Ylivoimainen este

Annan Suklaatehdas ei ole vastuussa sellaisesta Tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Annan Suklaatehtaan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa noudatamme velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista.

 

13. Evästeet

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä ("cookies"). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten Verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä Verkkokaupan sivuja Asiakas on selannut, mistä Asiakas on tullut Verkkokauppaan ja mitä selainta Asiakas käyttää. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää Asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.

Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkokauppaa, jotta Annan Suklaatehdas voi palvella Asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja Verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen (myös ns. Retargeting).

Retargeting-mainonnassa myös muilla verkkosivustoilla mainoksissa voi näkyä tuotteita jotka liittyvät Asiakkaan käyttäytymiseen Verkkokaupassa. Annan Suklaatehdas ei luovuta kerättyä tietoa kolmansien osapuolien markkinointikäyttöön. 
Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan tai poistamalla evästeet Verkkokaupassa asioinnin jälkeen, mutta tällä on vaikutusta Verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.

 

14. Ehtojen muuttaminen

Annan Suklaatehdas pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja. Tilauksiin sovelletaan niitä Ehtoja, jotka olivat voimassa Asiakkaan tehdessä tilauksen.

 

15. Sovellettava laki ja riitojenratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä Ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun kohtuullisessa ajassa, erimielisyydet ratkaistaan ensiasteena Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

 

17. Muut ehdot

Kuluttajansuojalain 6 luvun nojalla Asiakkaalla ei ole etämyynnin peruuttamisoikeutta tilatessaan elintarvikkeiden tai muiden päivittäistavaroiden yksittäisiä toimituksia Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

 

18. Asiakaspalvelu

Asiakasta kehotetaan kaikissa mahdollisissa ongelmatilanteissa kääntymään Annan Suklaatehtaan asiakaspalvelun puoleen:
puh: 040 162 9326
sähköposti: annakshea@gmail.com.

 

19. Verkkokaupan ylläpitäjä

Verkkokaupan tekninen ylläpitäjä:
Shopify International Ltd.

Attn: Data Protection Officer
c/o Intertrust Ireland
2nd Floor 1-2 Victoria Buildings
Haddington Road
Dublin 4, D04 XN32
Ireland

Verkkokaupan ylläpitäjä:
Annan Suklaatehdas Tmi

Merimiehenkatu 23, LH1
00150 Helsinki